Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 17. maj 2013

Fredag 17. maj - Medallion Cable


 Dagens firkant er et kabelmønster strikket over 16 pinde. Det er nemt nok at følge med i (skønt jeg altid har lidt svært ved at huske antallet af pinde mellem snoningerne medmindre det er hveranden pind) og meget sjovt med den flade struktur.

Jeg har opdaget en gadget jeg  eje: en digital omgangstæller... tænk hvor nemt det bliver at holde rede på hvor i mønsteret man er nået til!



I et stykke tid har jeg samlet jeans, der er krøbet i vask, sammen. Jeg har i årevis drømt om at lave et patchwork/quilt af gamle jeans. Jeg så en utrolig smuk udstilling på et amerikansk museum for år tilbage. Linket viser nogle få af de quilts jeg så; det var utroligt inspirerende.


Nu har jeg leget med word og indsæt firkanter-funktionen, samt fyldt ud med farverne... Jeg må snart i gang med en denim quilt!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar