Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 20. maj 2013

Mandag 20. maj - Little Arrows



Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster, strikket over fire pinde. Nemt at strikke. Og pænt...









Kanthækling tager på håndledskræfterne, så det må skiftes lidt, hvilket gav anledning til at starte på Hundertwasser-garnet. Jeg strikker et sjal med sjæl?) og starter en rektangel indefra. Opskrift /instruktion findes naturligvis på Pinterest, her fx. eller her. Det er nemt nok, når man først kommer i gang; teknik fra kantstrik, med opsamling af masker mens der strikkes videre er i brug, ligesom shortrows (eller vendestrik) bruges, skønt jeg ikke synes det er nødvendigt med samme omslag med garnet om da jeg strikkede nederdele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar