Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 18. maj 2013

Lørdag 18. maj - Staghorn Cable 1

 Dagens firkant er kabelmønster, strikket over 6 pinde og 16 masker. Det er et af de nemme, man skal bare huske hvilken vej der skal kables, for det skifter hele tiden.








Kanten på Pollock er halvvejs. Jeg besluttede kun at bruge de fire tynde garner, for et forsøg med purelife fra Rowan (recylced silke, bomuld og viscose) viste sig at blive alt for stift og kraftigt. De tynde garner (en hør, en kid mohair, og to tynde uldne) får det rette fald. Jeg hækler med nål 3½ og jeg hækler 5 lm, 1 fm i buen osv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar