Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 16. maj 2013

torsdag 16. maj - Diamond Pattern

  Dagens firkant er ret/vrang strukturmønster, strikket over 10 pinde.

Det er et af de pæne, synes jeg, og det er også dejligt nemt at strikke.









Granny Square vadehav blev færdig; nu skal jeg lige finde et stykke jersey i den grønne farve at sy på indersiden. Jeghar hæklet til der ikke var mere af de enkelte garner, og det har givet en morsom (og utilsigtet) skæv virkning i firkanten. Håber det bliver lidt synligt, når den er blevet til en taske.







Mit Pollock sjal er 60cm i bredden, så nu skal der kant på. Oprindeligt havde jeg tænkt at der skulle frynser på, men jeg synes, det bliver for tyndt... og der er så meget tilbage af de forskellige garner, at der kan blive mindst en omgang hæklet kant. Det bliver en pænere finish.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar