Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 5. maj 2012

lørdag 5. maj

Melvins trøje blev færdig i eftermiddag. Inkl broderi foran. Den lokale fodboldklubs bogstaver er nu prentet på hans trøje. Er lidt spændt på om han dels kan lide den, dels kan passe den.



Oprydning er jo også en tilbagevendende nødvendighed. I denne omgang fandt jeg to glemte sager på loftet: mappen med billeder fra min afslutningsopgave på Københavns Tilskærer Akademi i 1981. Jeg syede en fabelagtig heldragt i sandfarvet og sennepsgult stribet lagenlærred. Ikke alene skulle vi selv indfarve det ublegede stof, jeg lavede et mønster som derefter blev tegnet op med striber. Som jeg husker det, blev lærredet klippet i striber og derefter syet sammen til hele stykker stof, som blev lagt omhyggeligt ift både trådretning og sammensyninger.

I samme kasse lå min farvelære, som vi selv sammensatte efter tekstildesigneren Bernat Kleins 'metode'. Jeg har - i hånden! - skrevet instruksen til anvendelse. men det er selvfølgelig også over 30 år siden. Jeg googlede Bernat og fik en mængde hits - sjovt som man ikke ved, hvem der er kilden:-) Bernat Klein textiles

Vender tilbage til at strikke på den blå hørtrøje. den skal blive færdig NU inden jeg kaster mig ud i nyt projekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar