Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 27. august 2015

strik og strik og strik og strik

Udover at gå på skønne farveworkshops og arrangere strikkefestival, får jeg også strikket lidt på de øvrige projekter.

Min #knitswirl vokser støt, det er lidt langsommeligt, men jeg havde på forhånd besluttet mig for at dette projekt ville tage tid. (en interessant oplevelse for øvrigt: på den måde gør det ikke noget at det ligger og hviler lidt). Der er stadig mange masker på pinden, men jeg har lukket af til halsen og strikker de to ærmedele færdige.





Tidligere på sommeren var jeg jo på lagersalg hos Tusindfryd og fik købt noget skøn hverdagsuld i en dejlig jeansblå farve. Jeg har indtil videre strikket et par uldbukser til Louis, og de passer ham fint, så der er basis for flere par.
Jeg hækler på #vinkelsjalet (opskrift hos Lutter Idyl) af det skønne lammeuld jeg købte på popupsalg hos G-uld.dk i vinter. Det er mit tredie store hækleprojekt denne sommer: to forskellige #Bark og nu
dette, det er faktisk en dejlig afveksling.






 For længe siden købte jeg noget grøn lincot og noget andet grøn cottonwool (altsammen hos garnudsalg.dk). Lincot'en strikker jeg også en cardigan af, og ærmerne er blevet taskestrikketøjet, for det fylder ikke så meget, og så bliver det ikke så hårdt for hænderne.
Jeg fandt på at strikke HendesVerden-kjolen (opskrift af Ellen Holm) og sætte de to garner sammen. (godt man har en velforsynet stash!!) Det giver et meget fint spil og liv at strikke kjolen med én pind af hvert garn. Hvis jeg når det, bliver den færdig til Strikkefestival-weekenden, så jeg kan være med på opvisningen søndag eftermiddag.


 Og så er jeg totalt hooked  på #krydretstrik: jeg har just lukket af på den 3.hue. Det var så heldigt at to af CBs venner straks ønskede sig en hver, da de så billedet af ham med huen på Facebook :-)







Så jeg havde dels en fest med at vælge farver og sætte sammen ud fra mine farveklemmer, dels måtte jeg besøge Rasmilla for at købe mere garn, så der er nok til hue4 plus en halsedisse eller noget til mig  :-D


 På litteraturfronten sker der heldigvis også noget. Jeg købte for første gang PomPomMag, et skønt engelsk strikkemagasin, der udkommer kvartalsvis, og ikke alene er herligt at bladre i og blive inspireret af, men også kom smukt pakket ind med en lille personlig hilsen. Det er markedsføring!

Og forleden havde Netto den første #Skappelstrik på tilbud, så for 99.kr blev mit bibliotek forøget med endnu en dejlig bog.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar