Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 9. september 2013

Mandag 9. september - Knit-Two, Purl-Two Rib



Dagens firkant er ribstrik, 2r 2vr.

Jeg strikker videre på jacquardkjolen og er samtidigt begyndt at planlægge det næste jacquard-projekt: en poncho med manchetter og høj hals (jeg så en hænge uden for en forretning på Gl Kongevej; den var pæn og dyr). Jeg fandt en udmærket opskrift på Drops Design, men den strikkes nedefra-op, jeg vil strikke den top-down. Altså måtte jeg i gang med at tælle masker, indtagninger, fordeling og havde gang i både lommeregner og kvadreret papir. Jeg tror det lykkedes mig, og jeg glæder mig allerede til at gå i gang med projektet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar