Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 7. september 2013

07 - 09 - 13 Two Stitch Rib


 Dagens firkant er ribstrik, men i en variant jeg ikke kendte i forvejen. Mønsteret har kun én pind: 2r 2vr,  og i modsætning til 'almindelig' rib, strikkes retmaskerne over hinanden og vrangmaskerne over hinanden på hver pind. Det giver en tydelig markering af hver række, og alligevel ser det tæt ud. Mønsteret er elastisk, men trækker sig ikke sammen som almindelig ribstrik gør.






To mønsterborter er strikket færdige, og nu skal jeg vinde mere grundfarvegarn op på min garngadget! jeg er nået et stykke under tajlen, men mangler stadig at tage i hvert fald 30 m ud.


 Ponchoen er også kommet et stykke vej. Jeg har vundet det sidst bundt garn op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar