Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 13. november 2012

mandag 12. og tirsdag 13. november

 Det går relativt hurtigt nu, og det virker som jeg havde forestillet mig med dobbeltgarn og smallere rib-striber. Udtagning naturligvis i retmaskerne, og jeg tænker på at lave en lille 'flæse' forneden på kjolen ved at tage ud på hver 3. pind nogle gang... får se hvordan det virker.



I søndags gik vi på Glyptoteket, hvor der er særudstilling med malerier og skulpturer af Per Kirkeby. Hans skulpturer sagde mig ikke så meget , men nogle af billederne rammer lige ind i min garn-inspiration. Der var et par stykker med, men dette er det bedste. Jeg så de dejligste uld- og silkegarner for mig - måske strikket i en cirkel, måske hæklet i form af granny squares.
Jeg er - som altid - fornøjet (og lidt forundret) over hvordan inspiration kommer til mig. Jeg har endnu ikke været i stand til at beskrive det præcist: hvad der inspirerer, hvornår og hvordan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar