Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 23. november 2012

Fredag 23. november

på p rundp 4½/60 cm slå  med den tykke kvalitet garn 48 m op, strik 15 cm 3r 3vr. På næste p strik *1r, tag en m ud i lænken under, 1 r, 3vr*, gentag *-* pinden ud. Strik 18 p. På næste p strik *1r, tag en m ud i lænken under, 1 r, 4vr*, gentag *-* pinden ud. Strik 18 p 4 r, 4vr-
På næste pind strik *2 r, tag 1 m ud i lænken under, 2r, 4 vr* gentag pinden ud. Strik 18 p. På næste pind strik *2 r, tag 1 m ud i lænken under, 2r, 5 vr* gentag pinden ud. Strik 36. pinde.
På næste pind strik * 1 r, tag 1 m ud i lænken under, 1 r, tag 1 m ud i lænken under, 1r, 5 vr*, gentag pinden ud.  Strik 2 pinde. På næste pind * 1 r, tag 1 m ud i lænken under, 1 r, tag 1 m ud i lænken under, 1r, 7 vr*, gentag pinden ud. Strik 15 cm.
Del arb i to, sæt 56 m på en hjælpenål. strik 35 cm, sæt m på hjælpenål og strik 35 cm på den anden ½. Sæt alle m tilbage på pinden, strik 15 cm.
På næste pind strik *1r, 2 r dr sm, 1 r, 2 r dr sm 1 r, 7 vr*, gentag pinden ud. Strik 2 pinde. På næste pind strik *1r, 2 r dr sm, 1 r, 2 r dr sm 1 r, 5 vr*, gentag pinden ud. Strik 36 p 5r 5 vr. På næste p strik* 2 r, 2 r dr sm, 1 r, 5 vr* gentag pinden ud. Strik 18 pinde. På næste p strik *1r, 2 r dr sm, 1 r, 2 r dr sm 1 r, 4 vr*, gentag pinden ud. Strik 18 pinde.
På næste p strik *1 r, 2 r s, 1 r, 4 vr*, gentag pinden ud. Strik 18 p. På næste pind strik *1 r, 2 r s, 1 r, 3 vr*, gentag pinden ud. Strik 15 cm. Luk af.

På de midterste 35 cm af forstykke og ryg samles med dobbelt garn (af den tynde kvalitet ca 180 m op på rundp 3½ /60. Strik 2vr 3 r omgangen rundt Sæt markør hvor omgangen starter. Strik 5 cm. På næste pind strik* 2 vr, 1r, tag en m ud i lænken under, 1 r* gentag pinden ud. Strik 7 cm. På næste pind  strik *2 vr, 1r, tag en m ud i lænken under, 2 r*, gentag pinden ud. Strik 12 cm. På næste pind strik *2 vr, 1r, tag en m ud i lænken under, 3 r*, gentag pinden ud. Strik 4 cm. På næste pind strik *2 vr, 1r, tag en m ud i lænken under, 4 r*, gentag pinden ud. Strik 4 cm. (skrift evt til rundp 3½/80 cm) På næste pind strik *2 vr, 1r, tag en m ud i lænken under, 5 r*, gentag pinden ud. Strik 8 cm. PÅ næste pind strik *2 vr, 1r, tag en m ud i lænken under, 6 r*, gentag pinden ud. Strik 15 cm. Luk af.
Sy ærmesømmen, hæft alle ender. I halsudskæring saml m op på rundp 3½/60 cm og strik 3 omg r. Luk af.

Copyright © kriscraft. dk 2012

Ingen kommentarer:

Send en kommentar