Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 3. april 2012

tirsdag 3. april

i fredags besøgte jeg  Ho Strik på kanten af Hobugten. En garnbutik i en gammel tilbygning med toppede brosten på gulvet og hyldemetervis og utallige kurve med dejligt garn. Jeg købte forresten strikkepinde på udsalg ... 20,- kr pr sæt (i bambus), og man skal slå til år tilbuddet er der.
Garnet, jeg købte,  er 100% lammeuld, Erdenvolk, som er håndfarvet ( i tyskland?). 4 bundter som er indfarvet så de matcher hinanden.

På stranden tog CB et billede af bølger i sandet, som gav ide til et nyt sjal. Sandfarvet (!), beige, svagt grønlig og grå farver der skal strikkes sammen i ret- og glatstrik i nogle uregelmæssige bølger. På Strik.dk fandt jeg idag forskellige garner, som jeg tror vil passe til sjalets ide og struktur.

indtiil da fortsætter jeg med silk shawl berlin og hulmønsterstrik i kid mohair ...

og så fik jeg opdateret mit knit-o-meter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar