Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 24. april 2013

Onsdag 24. april - Basket Weave Rib


Dagens firkant bliver også kategoriseret som rib; jeg vil kalde det ret/vrang strukturmønster, for der er ikke meget rib i det efter min mening. (Som jeg tidligere har nævnt: rib er for mig en elastisk strik). Strukturen er rigtig pæn, næsten vævet-agtig (deraf navnet, tænker jeg :-) og den er nem at strikke. Mønsteret strikkes over kun to pinde.





med kant
uden kant
Vadehavssjalet er nu færdigt. Mangler kun at blive dampet og få hæftet ender. Jeg er meget tilfreds med udfaldet. Håber at fotografen der
vadehavet af Gunver Ramussen
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar