Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 10. april 2013

Onsdag 10. april - Pillar Stitch - begyndelsen til vadehavssjalet

Dagens firkant er strukturstrik over to pinde. Dejligt at strikke og rigtigt fint til jakke-strik.









Jeg har lagt garn i farve orden til det nye vadehavssjal: Forskellige kombinationer  er afprøvet (afbilledet) og nu er jeg nået frem til det endelige resultat og er begyndt på sjalet.
første forsøg
slutresultat 
andet forsøg


Det er en skøn fornemmelse lige i det øjeblik hvor garnet lægger sig i de rigtige kombinationer.
Til dette sjal er det tilfældigvis blevet meget silke og bomuld - det er naturligvis farverne der afgør det!





2 kommentarer:

  1. Vi var på Kunstrunden.dk ved Vesterhavet i Påsken; i Ribe så vi blandt andet nogle skønne fotos Fra VAdehavsområdet: Der er et billede af postkortet på indlægget fra 9. april. Farverne og billedet i det hele taget fik mig øjeblikkeligt til at tænke i garn :-) Og så havde Uldstedet i VEndersgade minsandten lige det jeg ville have!

    SvarSlet