Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 17. marts 2013

Søndag 17. marts - Half Fisherman's Rib

Den flaskegrønne blev færdig i går - den er jeg stor-tilfreds med! Farven er fantastisk, og faconen perfekt! Opskriften er fra dropsdesign og ligger i min mappe med strik på Pinterest. Jeg har brugt uld/cashmere blend fra garnudsalg.dk og jeg har brugt godt og vel 350 gram.
 Dagens firkant er halv(?) patent strikket over to pinde. Den er nem at strikke, en tager tid, fordi hveranden pind kun er '½' (der strikke ned i masken fra foregående pind).












På bloggen Wool Rocks fandt jeg link til denne hue, og da jeg havde restegarn fra et sjal jeg har strikket for et par år siden, måtte den på pindene i går aftes. Den er blevet fin! Jeg tror jeg vil forære sættet til Camilla, hvis hun vil have det.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar