Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 20. marts 2013

Onsdag 20. marts - Purled Ladder Stitch


Dagens firkant er ret/vrang struktur strikket over 8 pinde. Det minder mest om gæstehåndklæder, synes jeg.








Jeg fik trevlet op og strikket og dette virker meget bedre. Jeg har lået 130 m op, strikket2r2vr ca 5 cm. Udtagning i hveranden vrang-række, strik ca 5 cm. Udtagning i hveranden vrangrække, strik ca 5 cm. Udtagning i hveranden vrangrække, strik ca 3cm, udtagning i hveranden vrangrække, strikca 1½ cm. Nu er der 180 m. Sæt markører i: efter 25, efter 40, efter 50, og efter 40 m. Derefter glatstrikning og udtagning på hveranden p 1 m på hver side af markørerne. Så langt er jeg nået.

Jeg fandt også en interessant blog i går Selvstrik - en meget inspirerende blog, som jeg vil til at følge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar