Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 30. september 2016

og pludselig er festivalen slut ....


Nu er det næsten oktober og vores strikkefestival er slut. 

I ugerne op til er det hektisk og (for mig) lidt stressende, men mens den er i gang, er det fantastisk.
Alle de skønne mennesker som er med til at gøre festivalen til en fest for dem som kommer og deltager på forskellig vis:

Vores børn, alle de søde frivillige, underviserne, foredragsholderne, udstillerne, standholderne, kokkene og folkene på kulturhuset.

I år var jeg meget nervøs inden åbningen - tænk hvis vi ikke kunne leve op til egne og andres forventninger? Men heldigvis blev mine bekymringer gjort til skamme: det var glade mennesker, skønt vejr, og en utrolig dejlig festival! Et par enkelte utilfredse kunder kan jo ikke undgås, men min allerkæreste veninde, statistikeren, sagde til mig, at fire ud af 4000 må være acceptabel statistik! Og hun har jo ret :-)


Jeg selv stod det meste af tiden i Knitworkstanden, hvor jeg delte flyers ud, pegede folk i den rigtige retning og nød at være i midten af festivalen. Carsten var rundt omkring - det er jo det han er - og sørgede for alt muligt mellem himmel og jord. Vi har aftalt, at han altid har det sidste ord, for han er bedst til det.

Søndag fik jeg lidt tid til at gå rundt til standene og se på alt det skønne, der var udstillet og ikke mindst til salg. Jeg havde bestilt en bog hos Charlotte Tøndering (Sequence Knitting), jeg havde bestilt fake tattoos hos Rauna, jeg købte garn til en sweater til min yngste yndlingsdatter, for hun kunne selv være med til at vælge, og jeg havde fået lagt et garnmonster til side hos Sidsel i #Garnselskabet. Garnmonsteret bor nu i den lille kuffert sammen med de øvrige strikkesager jeg bruger dagligt.

Desuden måtte jeg eje Tor Tveites første strikkebog med mandestrik;  dels er det lækre mønstre og opskrifter, og dels er den god at blive inspireret af.




Forskellige deltagere har skrevet om festivalen på deres blogs og instagramprofiler, og det er virkeligt skønt at læse om andres oplevelser af vores festival. Hashtagget #knitwork16 fik i weekenden 420 offentlige opslag - jeg er stolt! og da jeg et sted læste om den københavnske strikkefestival blev jeg glad. Det føles etableret!

**************************************


Ligesom sidste år er vi allerede begyndt på planlægningen af #knitwork17. Vi fik af flere forskellige god forslag til hvordan vi kan forøge fornøjelsen ved at gå til strikkefestival i København. Jeg glæder mig allerede.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar