Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 11. februar 2014

Tirsdag 11. februar - jerseykjole og strikkeprøver

Jeg blev så glad for min grønne uldne Tshirtkjole, at jeg måtte sy en mere. Jeg købte for mange år siden nogen quiltet jersey, som er blevet bragt med mig rundt i verden. Søndag eftermiddag fandt jeg det frem af gemmerne og syede en kjole næsten magen til den uldne. Denne har skæringen i taljen og ærmerne er kun 3/4 lange. Der er belægning i halsen og lynlås i ryggen.

På strikkekurset har vi arbejdet med opslagning og aflukning. Man troede jo (lidt naivt) at der kan slås op og lukkes af. Men ved naturligvis godt ved lidt eftertanke, at der er et utal af herlige muligheder for variation.
Vi fik prøvet en 3-4 forskellige opslagningsmetoder og en 3-4 aflukningsmetoder. Det er vild fryd!

Næste uges hjemmeopgave er mindste fire firkanter i striber hvor farverne fra Anna Anchers smukke maleri Interiør med Klematis er brugt. Det må næsten blive en samling domino firkanter :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar