Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 4. januar 2012

onsdag 4. januar

Idag skulle jeg have haft besøg af Thea, min Knitting Bee veninde.Vi har mange ideer der skal uddybes g uploades og udbredes. Heldigvis ses vi i næste uge til den første Knitting Bee Samling i 2012 (se the-knitting-bee.blogspot.com)

Jeg fik færdiggjort en klokkehat og et nettørklæde (fra Lisbeth Tholstrups bog Storslået Strik)
Garnet har jeg købt i Netto. En gang i mellem har de supertilbud på lækkert garn: 85% uld, 10% silk og 5% kashmir. Aner ikke hvor det kommer fra eller hvem der har produceret, men lækkert er det.

Jeg har også gang i et halstørklæde af noget italiensk garn jeg har købt på nettet (jeg tror hos Janette's Rare Yarn). Det hedder Tajmahal, er 70 % merino, 22 % silke og 8 % kashmir. Det er nu 3. omstrik, for hver gang jeg var nået halvvejs så det forkert ud. Nu ser vi. Det er dejligt fjernsynsstrik, selvom 4r4vr ikke helt ligger i fingrene...

/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar