Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 14. januar 2012

lørdag 14. januar

Fuldstændigt ikke-relateret til strikning startede dagen med bagning af verdens nemmeste brød. Man tager aftenen før man vil bage det 1 liter mel, ½ liter vand 2 tsk salt og et lille hjørne af en pakke gær (svarende til en grønært). dette røres sammen og står natten over. Næste morgen hælder man dejen ud på sit meldækkede bord og folder den sammen tre gange. Tilbage i hæveskålen, og efterhæve 2 timer. Når 1½ time er gået, tænder man sin ovn på 250 grader og sætter sin støbejernswok ind i ovnen. Når ovnen er varm nok, tager man wokken ud og hælder dejen over i. Låget på wokken og ind i ovnen i ½ time. Derefter af med låget, og brødet bages videre i ca 15 minutter ved 230 grader. Ud af ovnen og køle af i 20 minutter.


Det blev superlækkert og forøgede brunch-fornøjelsen adskilligt, sagde Carsten.

yarn-wise strikker jeg på nederdelen i kidmohair og jeg er startet på en KnittingBee firkant med hulmønster.

GodLørdag!
/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar