Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 25. januar 2012

onsdag 25. januar

Igår aftes til Knitting Bee lovede jeg Kit at notere grundopskriften på den poncho jeg strikker. Den er superenkel: slå 90 masker op på rundpind #5 (med garn i tilsvarende tykkelse) og strik 17m, sæt maskemarkør, strik 10m, sæt maske markør, strik 35m , sæt maskemarkør, strik 10m, sæt maskemarkør og strik de sidste 18. Fortsæt derefter rundt i det der tages en 1 ud på hver side af markøren på hver 2. pind til der er strikket ca 25-30 cm. Forstæt derefter til ønsket længde uden udtagninger. luk af.

Jeg har hjemmearbejdsdag i dag og derfor ekstra god tid hertilmorgen. Det betød et besøg på hjemmesiden Possum Garn , som jeg sidste besøgte sammen med Le lige efter min 50års fødselsdag. Jeg fik nemlig garn i fødselsdagsgave. Det er superlækkert, supervarmt og helt blødt... og så er det altså sjovt at strikke med garn der er spundet på vandrotte!
jeg har indkøbt 10 nye nøgler  i farven mosgrøn. Glæder mig til det kommer med posten!

Imens strikker jeg videre på det kanelfarvede tørklæde ... der er snart ikke mere garn tilbage. Og så har jeg et godt øje til Jeanies poncho, som hun bruger på arbejde. Jeg må strikke en der ligner, det er et rigtigt pænt hulmønster og et fint sving den får. Jeg besluttede at trevle den mægtigt store - og uhåndterlige - halsedisse af arangarn op igen. Jeg havde overvurderet det strikkedes draperingsevne! Så nu strikker jeg forfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar