Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 20. januar 2012

fredag 20. januar

I dag har jeg haft mine Mensendieckdamer til frokost. Det er to (af flere) kvinder, jeg gik på skole med i slutningen af 80'erne for at blive uddannet Mensendiecklærer. (det kan man forresten blive uddannet til igen efter en del års pause: http://www.mensendieck.dk/pages/mensendieck/mensendieck-skolen.php )

Jeg nyder at være sammen med dem af flere grunde: dels er de dejlige damer, dels er det et godt fælles grundlag vi har, dels er det fantastisk med mennesker man har kendt i mage år. Næsten halvdelen af mit liv, faktisk! I 2013 har vi 25 års jubilæum:-)

De spurgte også til mit håndarbejde, så jeg fik dels lejlighed til at tale om Knitting Bee og fornøjelse ved det, dels at vise mit dominosjal frem. Det er et langtids holdbart stykke håndarbejde, som jeg faktisk var startet på lige inden Knit-In-Public sidste år i juni. Jeg er kommet et godt stykke vej, havde det med på sommerferie, men det har hvilet i et par måneder, mens jeg har strikket på andre ting. Nu tror jeg det skal frem igen.

Jeg lærte om dominostrik første gang da jeg var til strikkecafe hos designeren og  forfatteren Lisbeth Tolstrup, som blandt andet skriver skønne bøger om strik (http://www.storslaaetstrik.dk/lisbeth.html ). Hun viste mig et sjal hun havde strikket på, og jeg for ned til boghandleren og købte bogen om dominostrik, og strikkede et tæppe til min mor.

Dette håndarbejde er det fjerde eller femte dominostrik jeg har gang i - jeg synes, det er en skøn måde at have et håndterligt håndarbejde, som bliver til noget stort!
Denne er tynde grøn alpacca, som er herlig at have i hænderne, som er let og alligevel dejlig varm. Der er til mange ugers strikning endnu!

/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar