Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 2. oktober 2013

Onsdag 2. oktober - Parallelogram Check

Dagens firkant er ret/vrang strukturmønster strikket over 6 pinde. Det er (lidt mere) raffineret håndklædestrik, idet tern er trapezer i stedet for kvadrater.


Der var tilbud hos Garnudsalg - igen! Det er en fristelse jeg har meget svært ved at modstå, og heller ikke denne gang kunne jeg lade være :-) 500 gram kameluld/merino blanding og 500 gr italiensk tweed. Oh, jeg glæder mig! Af kameluldsblandingen skal jeg strikke en Geilsk-lignende sweaterkjole, jeg så et billede af på hendes hjemmeside. En ny variation af oppefra-ned-strik.

Igår fik jeg begyndt på huen, som er den del af hjemmeopgaven til næste onsdags strikkekursus. Den bliver strikket i noget silkealpacca, som jeg havde liggende. Billedet skulle have været uploadet her, men det ville ikke som jeg idag. Det kommer i morgen istedet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar