Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

torsdag den 10. oktober 2013

Torsdag 10. oktober - Eyelet Lace

 Dagens firkant er hulmønsterstrik over 4 pinde. Det var ret nemt at folkge og logisk at se hvortil i mønsteret jeg var nået (det synes jeg ellers kan være meget svært i hulmønsterstrik)


På strikkekurset i går aftes var emnet 3-dimentionel strik. Nogle af prøverne vi skulle strikke var sjove, fordi det var fint at prøve dem, men den sidste ting var fabelagtig. Intet mindre! Stjerne-strik, som bliver skruet op, mens man strikker. Jeg er helt vild med det! Lynne Barr har opfundet teknikken, og hun har på sin hjemmeside sweaterscapes instruktion til forskelligt 3-dimentionel strik. Hun har (naturligvis!) også udgivet bøger, og jeg måtte styrte til Amazon hertil fromiddag og købe tre af dem.
Opgaven til næste gang er et smykke, hvor den 3dimensionelle teknik er brugt. Jeg har en skøn idé!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar