Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 23. januar 2012

mandag 23. januar

idag vil jeg starte med et spørgsmål: er der nogen der kender en metode til at beregne garnlængde til aflukning? Altså, hvor meget garn skal jeg fx bruge til at lukke 15 masker af hvis jeg strikker på pind 5 ....? Jeg har på to forskellige websites: www.paapinden.dk  og knitalot.dk/ fundet omregnere til at slå maskeantal op, til at beregne garnets løbelængde osv, men jeg har brug for afluknings-beregner! Bliver glad hvis jeg finder noget: :-)


Ellers vil jeg strikke min grå cowl færdig i aften, det er blevet så koldt at der snildt kan bruges en mere i kurven med overtøj. Og jeg vil begynde på min næste KB firkant til tirsdag aftens Knitting Bee på http://www.ingolfskaffebar.dk/ hvor vi sidder i morgen aften ved bord 7 og strikker løs. Kom glad og gerne.

Sidste link i dagens blog er nyhedsbrevet fra Thea og Knitting Bee Knitting Bee Nyhedsbrev ... forårets kalenderoversigt findes her.

God mandag aften.
/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar