Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 13. januar 2012

fredag 13. januar

Endelig fredag ... dejligt at det er weekend. Jeg har - igen - planer om forskelligt garn-relateret i weekenden. På to-do-listen står oprydning i garnkurvene + overblik over hvad der er i gang og hvor meget/lidt garn der er af hver slags. Må også oprette en liste over projekterne, som allerede er i gang, og de der kun er planlagt.

I min strikke taske, som jeg fik som melde-ind-gave ved abonnement på et norsk håndarbejdsblad for nogle ar siden, ligger et næsten-helt færdigt tørklæde i kontestrik (entrelac). Det må jeg gøre færdigt!

jeg kom til at surfe lidt tidligere på dagen og fandt en opskrift på en strikket nederdel, som jeg straks måtte gå i gang med. Så fredag-eftermiddags-afslapningen består i at slå 144 masker op på p#4½ med grå/sort-meleret kid mohair og foreløbig strikke 25 cm 2r4vr -
godeftermiddag!

/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar