Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 6. november 2013

Onsdag 6. november - Star Stitch Pattern

Dagens firkant er ret/vrang strukturmønster strikket over fire pinde. Mønsteret strikkes i princippet 1 vr, 1 r, men med finesser bliver det til et stjernelignende mønster. Det er fint og må afprøves i et bærestykke og evt et halstørklæde på tykke pinde og med kraftigt garn.
 En af mine medkursister, Tove, havde denne fantastiske hjemmeopgave med på strikkekurset i aften. Der er samlet masker op i en spiral, som er strikket på rundpind én pind og derefter lukket af. Fantastisk virkning!







Poppelsommerfugl

Hjemmeopgaven til næste gang er billedestrik, som skal være en sommerfugl. Som forberedelse skulle vi dels lave papirriv, dels lave vikleprøver med broderegarn. En fantastisk måde at se farver og farvesammensætninger på. (jeg kom i tanker om, at jeg har min egen inspirationskilde til farvesammensætninger: jeg finder et postkort af det billede/motiv/farvesammensætning jeg får øje på, og medbringer det til garnforretningen, hvor jeg går rundt om samler ind).
Sørgekåbe
Sommerfugledalen/I. Christensen
Jeg blev vældigt inspireret af farvenavne som zinnober og fosforgul.
Og jeg tænker at jeg må strikke en abstrakt sommerfugl ...




Forleden bestilte jeg garnprøver fra Selvstrik. De er kommet i dag: en kuvert med 20 forskellige. Er meget spændt, og jeg tror de skal blive til en halskæde af 'åbne skruer', inspireret af Lynne Barre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar