Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 3. april 2019

#tusindårstørklædet - samstrik med Sisse Chytræus

Strikkeplaner
Man har en plan til man lægger en ny - eller tilføjer noget til den eksisterende. Jeg har for første gang lagt nogle strikkeplaner lidt frem i tiden, kun et par projekter pr måned, men alligevel. De er allerede blevet ændret et par gange!

#kokosweater
Først kom der en #kokosweater /#intarsiastrik ind over. Den er næsten færdig, og den bliver intet mindre end fantabulous! (mere om den i et andet indlæg)

*****

#TusindårsTørklædet - et restegarnsprojekt

Første del - #bilstrik på vej til Henne.
Lyset er noget anderledes i Jylland :-)
Og så indbød Sisse Chytræus til #samstrik om #tusindårstørklædet i Facebookgruppen Sisses Sjaler og på Instagram.
Det er et halstørklæde strikket i strømpegarnsrester. Jo vildere jo bedre :-)
Både i gruppen og på Instagram vælder der herlige billeder op af alle mulige tørklæder i alle mulige farver med striber og multifarvede felter. Det er så inspirerende at se de forskellige projekter, som er i strikning.

#Bilstrik - rundtur i Sydjylland
og hjemtur på tværs af landet
En enkelt kommentar til en strikkers eget tørklæde ("mere sjældent end kønt") fik mig til at tænke på, hvor forskelligt man ser på farvesammensætning og udtryk. (og det omtalte tørklæde var flot!)

Ganske lidt strik inden kurset begyndte
For mig er det sjovt at få brugt selv de mindste stumper, og der er bestemt overvejelser om hvilke farver der følger efter hinanden. Jeg tænker også over, om der bliver for lange sekvenser med én farve (eller en slags multifarvet) garn. Jeg havde også besluttet, at der kun skulle bruges eksisterende rester, men en tur i Ribes gamle garnforretning ændrede på det koncept: der lå to multifarvede strømpegarn med gule overtoner. De måtte med hjem til tusindårsposen!


Tjek Nørkleriets Blog - og søg på hashtag #tusindårstørklædet på Instagram.
Opskriften ligger i øvrigt til download kvit&frit på Nørkleriets hjemmeside.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar