Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

fredag den 22. november 2013

Fredag 22. november - Simple Seed Stitch


Onsdag aften ved kursets slutning modtog vi minsandten kursusbevis med officielt stempel og angivelse af kursets varighed.
 Det føles nu lidt godt at få et synligt bevis (udover de mange prøver der er produceret i løbet af kursusgangene, på at jeg rent faktisk nu har modtaget undervisning i strik - for første gang siden jeg lærte at strikke i 2. eller 3. klasse. (af en iøvrigt umåddeligt sur og stramtandet gammel håndarbejdslærerinde. Og det var før den tid, hvor eleverne fik ros for indsatsen. Hun erklærede med høj røst, da jeg fremviste mit første stykke strikkede håndarbejde (en nålepude!): "ja, det er jo grimt!"
Interessant nok er det en af de få episoder i mit liv der netop ikke tog modet fra mig...


Dagens firkant er ret/vrag strukturmønster: med lethånd dryssede vrangmasker udover et glatstrikket stykke. Det giver en fin og meget diskret struktur; kunne sikkert være pænt til en sweater, men det er en smule kedeligt at strikke. Og besværligt. For man er nødt til at holde øje på hver 4. pind, hvor vrangmaskerne fordeles...
En af de skønneste teknikker jeg lærte på strikkekurset er jo Skruestrik: nu er jeg næsten færdig med et halssmykke, som består af en række skruer i forskellige farver og garntyper (dog alle af næsten samme tykkelse). Jeg funderer over lukningen af halssmykket, mens jeg strikker de sidste par skruer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar