Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 9. april 2013

Tirsdag 9. april - Slip-Stitch Rib

Dagens firkant kaldes rib, strikkes over to pinde, men for mig er det mere et glatstrik-strukturmønster, og elasticiteten er ikke stor (som i rib).

I går fandt jeg garn til det nyeste sjal med sjæl. Fotografiet er taget af Gunver Rasmussen fra Ribe, hvis billeder vi så på Kunstrunden.dk i Påsken.  Jeg kørte forbi Uldstedet (som nu har forretning i Vendersgade) og fandt disse garner af forskellig kvalitet, og som - synes jeg selv - rammer farverne i vadehavsbilledet fuldstændigt. Er i gang med planlægningen af mønsteret til sjalet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar