Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 15. april 2013

Mandag 15. april - Moss-Stitch Squares

 Dagens firkant er glatstrik-kvadrater med perlestrik omkring. Mønsteret strikkes over 14 pinde. Det bliver rigtigt pænt, synes jeg. Det må strikkes på tykkere pinde til et tæppe, enten af arangarn. eller måske bomuldsgarn?







CB ønskede sig nye halsedisser og havde ønsker til både mål og mønster. I løbet af weekenden blev de begge færdige. De er strikket med dobbelt strømpegarn på rundpind 4½; den stribede har 74 m, rib 1r, 1vr, 4 striber ensfarvet sort og 2 striber sort/gul garn. Den med små gule prikker, har 78 m, ribstrik er 2r, 1vr; 4-5 oinde sort og 2pinde 2r sort og 1vr gul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar