Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 3. september 2013

Tirsdag 3. september - Basket Weave 2


 Dagens firkant er ret/vrang strukturmønster over 4 pinde. Det bliver pænt nok, men jeg synes det er lidt meget håndklædestrik. Jeg overvejer, hvad man ellers skulle strikke med det?






Sidste sommer på et marked i en bjergby i Pyrenæerne fandt jeg noget skønt uldgarn, som jeg måtte købe. Og i går blev jeg grebet af trangen til at hækle en poncho. Garnstudio.com har leveret opskriften, som jeg naturligvis har gemt i hæklemappen på Pinterest. Det er en hæklenål nr9, og det er dobbelte stangmasker, så det går pænt hurtigt.
Jacquardkjolen ligger og venter et par dage imens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar