Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 2. september 2013

Mandag 2. september - Basket Weave 1



Dagens firkant er et ret/vrang strukturmønster strikket over 4 pinde. Der er lidt håndklæde over det, men jeg tror nu også det kunne være pænt som tæppe.
 Jacquardkjolen har fået to mønsterborter mere. Jeg strikkede forkert i den ene, og måtte trevle 1½ omgang op. Det er langsommeligt i almindelighed, men med to farver garn er det særdeles langsommeligt at får trevlet op. Jeg har strikket forkert et par gange før, men det har være på første mønsterpind, så det har kunnet rettes op mens jeg strikkede videre.
Jeg mangler at tage godt og vel 60 m ud, men jeg vil snart begynde på nogle lidt bredere borter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar