Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 5. maj 2013

Søndag 5. maj - Textured Ribbing

 Dagens firkant kaldes rib, men jeg opfatter det som et ret/vrang-strukturmønster. I min definition er rib ret- og vrangmasker ved siden af hinanden i rækker (de kan være brede eller de kan være smalle, men maskerne ligger i rækker). Mønsteret strikkes over 8 pinde.
Jeg er ret glad for den lille detalje i vrangmaske-rækken: den strikkes fra retsiden: [1vr, 1m løs af, 1vr] og på vrangsiden strikkes maskerne ret. På den måde vil den midterste vrangmaske på forsiden af arbejdet være lidt fremhævet. Rigtig pæn virkning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar