Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 25. maj 2013

Lørdag 25. maj - Twist Motif

 Dagens firkant er glatstrik med små snoninger; mønsteret strikkes over 20 pinde, snoningerne er 'cross overs' dvs to masker der snoes uden hjælpepind. Mønsteret bliver fint, det vil være pænt som struktur på en sweater eller en kjole.







Hundertwasser sjalet (eller tæppet) udvikler sig mens jeg strikker. Jeg er gået bort fra de hele omgange, istedet vil jeg have uregelmæssige farveskift efter lyst og indfald.


Forleden havde jeg besøg af min Partner in Yarn Thea (og familien. Mændene spillede skak efter middagen, mens damerne trak sig tilbage til salonen med håndarbejdet). Vi fik - udover strikket - også brainstormet på bogideer, hjemmesideideer, Knit-in-Public ideer og meget andet. Det er godt med den slags kreative pusterum i den i øvrigt udmærkede dagligdag. 

Knit On!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar