Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 12. april 2016

Snap!

Fridage betyder mere strikketid og hyggetid med #darlinghusband!
I år faldt påsken på vores Henne-weekend, så vi var ved Vesterhavet på badehotel. Samtidig var der Kunstrunde, så vi brugte lørdagen på at køre rundt til åbne atelier'er og kiggede på skønne malerier, herligt keramik og nogle helt vidunderlige betonfigurer hos en sød gammel dame af hollandsk oprindelse. Vi var også hos Hanne i Højer, som havde ravknapper, hornknapper og stribede plastikknapper (af genbrugsplast!), som jeg måtte købe.

Heldigvis kan jeg strikke mens vi kører (det er nemlig CB, der kører), så på vejen derover fik jeg strikket kanten på min islandsk-inspirerede trøje af, som jeg har strikket i Einband. Den hvilede et stykke tid - næsten længe nok til at blive en UFO, men pludselig var det tid at strikke den færdig.

Jeg havde også medbragt mit skønne fairtrade bomuld fra White Nile Cotton, som jeg har strikket karklud af. Jeg er spændt på at bruge den, for det siges at denne type bomuld er så langfibret, at det kan tåle kogevask.

Jeg havde også det strømpegarn jeg købte hos Deisy Design på SiV16, tre farver: en karrygul, en græsgrøn og en multifarvet med mest lilla. Jeg har fået strikket det meste af strømperne (på to sæt ens strømpepinde), stort set mangler kun tåen.

Som afslutning på vores badehotelweekend spiste vi frokost hos Paul CunninghamHenne Kirkeby Kro. Det var en totaloplevelse af de skønne: maden var vidunderlig, og stemningen i restauranten og blandt personalet var simpelthen hyggelig. Vi fik oven i købet mulighed for at lykønske Paul C med den nyligt erhvervede Michelinstjerne. Da vi var  færdige og skulle til at tage afsted, kom han ud og sagde farvel og tak for i dag. Han fik øje på CBs hue (krydret strik) og syntes den var skøn. Så nu er jeg i gang med at strikke Krydret Hue nr 9! Den er strikket af resterne af det samme garn som de foregående 7, og alligevel er den helt forskellig. 

Sociale medier er til for at blive brugt - tænker jeg. Jeg er meget glad for Instagram, og jeg hygger mig med at blogge. (det er også mig der skriver Knitworks blog, så der er en del at tage sig af). 
En af mine yndlingsstrikkere, Charlotte Kaae, introducerede Snapchat da vi var på Siv16. (begge min børn anvender det, naturligvis!) Nu har jeg downloadet app'en, og så vil jeg se om det giver fornøjelse at bruge dette medie (sammen med de andre) Mit brugernavn er krisknitr.

2 kommentarer:

  1. Kristina, må vi så se nogle billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg øver mig - det er et helt nyt medie for mig :-)

      Slet