Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 27. april 2016

Popup - bomuldsgarn - karklude - knitworking

Jeg var på popupstrik-arrangementet tirsdag aften på Cafe Cadeau  på Frederiksberg.

Birgit, som er stifter og leder af White Nile Cotton, var inviteret til at fortælle om projektet og dets historie.
Det gør hun supergodt og indlevende! Det er både en fortælling om Afrika, om kulturmøder og -sammenstød og om at gøre noget. En forskel. Det er der kommet noget usædvanligt lækkert bomuldsgarn ud af, som både kan anvendes til de meget moderne karklude, foruden naturligvis trøjer og sweatre til ens selv og andre. (Jeg må strikke en til Louis!)

Carsten, som er Popup-arrangøren, fortalte lidt om det fælles projekt han og Birgit er ved at få i gang sammen med folk fra organisationen Plastic Change. Det er en strikkende opfordring til at holde op med at benytte de plastikfyldte engangs-klude, som fylder verdenshavet med mikroplastik.
Carsten og Birgit er i gang med at sammensætte strikke- (eller hækle-)kits til karkludestrik. Man køber bomuldsgarn, får en opskrift med og donerer samtidigt et beløb til arbejdet for at havet ikke bliver fyldt med plastiksnuller.

Læs mere om aftenens forløb ovre på Popupstriks hjemmeside.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar