Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

tirsdag den 5. januar 2016

Nytårsforsætter 2016

Det nye strikkeår er begyndt - er allerede i gang!. Jeg strikker på #Mysteriemössan fra Nördic Knitting; vi er på del 6, og næste del kommer 5. januar. Den er fin at strikke, omend lidt hård for hænderne på den tynde pind2½. Men siden der ikke strikkes mere end ca 8 omgange hver gang, går det fint.

Jeg strikker også på en hitchhiker til min kollega; hun fik en før jul og bestilte straks en til.  Det er et favoritstrikketøj, og det er ikke sidste gang jeg strikker det. Næste gang måske endda på større pinde.

Efterhånden finder jeg megen inspiration  på de sociale medier, den seneste er en rillegenser fra norske Annelise Bjerkely,  som har en facebookside, man kan melde sig til.  Trøjen strikkes på p6 og med to tråde. Jeg har valgt fra lageret: en tynd lyseblå mohairtråd og mørkegrøn shetlandsuld. Den bliver dejlig, når den er færdig - og det går stærkt på de tykke pinde :-)

Min egen Christmas KAL har jeg afsluttet, sidste indlæg uploades d. 6. januar. Det er en stor fornøjelse at lave en knitalong, især når man finder ud af at ens strikkevenner faktisk deltager! Det er også et stort arbejde - større end man skulle tro. Denne gang havde jeg forskellige opskrifter fundet på nettet og fra min evighedskalender; alle har jeg oversat, og det tager tid. Det tager også tid at strikke delene, når man har gang i alle mulige andre strikketøjer samtidigt - #neverenoughtimetoknit - et af mine nytårsforsætter er at planlægge den næste KAL i god tid!

Et andet nytårsforsæt, som jeg stensikkert ikke kan holde - er kun at strikke med garn fra lageret. Jeg har masser af garn og masser af planer. Alligevel bliver jeg fristet gang på gang af tilbud der simpelthen ikke kan modstås. Jeg må skynde mig at strikke inden garnet slipper op ... :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar