Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 15. februar 2014

Lørdag 15. februar - strikkeprøvefornøjelsee!

Hjemmeopgaven til strikkekursets næste undervisning er farveprøver; man måtte gerne lave en vikleprøve, og der skulle strikkes flere prøver med forskellige striber.

Jeg har strikket flere sjaler med inspiration fra billeder, malerier eller farversammensætninger jeg lige fik øje på. (På facebooksiden Kriscraft ligger et album med billeder af forskellige sjaler, jeg har strikket).

Denne opgave var at finde farver der beskriver/indeholdes i Anna Anchers maleri  Interiør med Blå Klematis. Maleriet i sig selv er indbegrebet af Skagensmalerier og sommer i Danmark. Og farverne er vidunderlige.
Jeg gik på jagt i garnkasserne (det er sjovest, hvis man ikke skal ud og købe:-) ) og fandt 12-15 forskellige rester, som jeg har brugt i forskellige sammensætninger.
Min første ide var en samling dominofirkanter, men efter at have strikket den første, synes jeg alliv´gevel det var for besværligt med alle garnenderne. Så strikkede jeg en stor rektangel og en trekant (for at vise lidt om forholdet mellem farvene). Og til sidst en garnprøve, hvor det også er muligt at se forskellen på garnene.

















Jeg er næsten færdig med sweatern jeg har strikket af gult alpakkagarn, som jeg kæbte hos Strikkereíget på Rolighedsvej. (Hun holder jo desværre ophørsudsalg!) Jeg var nødt til at gå forbi igen, og kunne ikke stå for mere af det dejlige alpakke. Har købt til at strikke en stribet sweater med ternet kant.

Og så er jeg gået i gang med det første par babybukser. Opskriften er fra Drops, og de ser ud til at være vældigt enkle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar