Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 16. december 2012

Søndag 16. december

Jeg blev færdig med Karis hue i går aftes. Der mangler et par ender, og så skal den dampes. Derefter er den klar til aflevering.
Råhvid alpacca og en mørk lidt støvet blå  til to smalle striber.



Mens jeg strikkede så jeg en film på TV, som var en del af inspirationen til at starte min blog: Julie & Julia om den amerikanske kogebogsforfatter Julia Childs, som ændrede amerikanernes syn på kogekunst, og forfatteren og bloggeren Julie Powers, som bloggede og kokkererede sig igennem hele kogebogen . Det er en skøn film, synes jeg, og en herlig udfordring.


Udfordringen - dog i et andet perspektiv -  har jeg tænkt som overskriften på min blog i 2013. Jeg har en evighedskalender, som har 365 (366) forskellige strikkemønstre. Jeg købte kalenderen, da jeg var i New York for et par år siden, i en dejlig forretning på E65th str, String hedder forretningen. Den ligger på 1. sal, man skal kigge lidt efter den, år man kommer gående.
I samme forretning købte jeg blandt andet et bundt kameluld, som nu endelig har fundet sin rette form som en lille cowl eller halsedisse, som vel er det danske ord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar