Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 27. februar 2012

mandag 27. februar

den er også pæn på, nederdelen, men jeg må have fat i
 noget elastik, ellers bliver det irriterende.



Mens jeg overvejer det næste større projekt (for kopiponchoen må hvile lidt, den keder mig), gik jeg straks i gang med et tænke-strik... man må have et strikketøj i hænderne (og kan ikke sidde uvirksomt hen) mens men ser på garnstablerne og finder ud af hvad der kunne friste på pindene. Så jeg strikker på et hurtigt lille tørklæde i noget garn som fabrikanten kalder pashmina, som er 22% kashmir og 78% fin merino. Det er superlækkert og blødt - og helt let.


og i løbet af eftermiddagen har jeg nået at strikke ½meter tænkestrik :-)
 Til sidst en note-to-self: disse skal på min fødselsdagsøreringeønskeseddel: Marie-Louise kom på besøg med sine  nyligt på Camden market indkøbte vidunderlige øresmykker:
/kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar