Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 11. januar 2014

Lørdag 11. januar - i gangværende projekter

Jeg strikker små hvide firkanter til babytæppet. Mens jeg strikker overvejere jeg hvordan de skal sætte sammen; om de skal hækles sammen (som er det nemmeste) eller om de skal strikkes sammen (som er lidt mere omstændeligt med strik i flere retninger) - eller om det måske skal være en kombination...

Foreløbig har jeg strikket fem stks, og jeg overvejer også om der skal være 9 eller tolv i alt.

Jeg har også et sweaterprojekt i gang, en opskrift fra Drops Design, som jeg moderer lidt på: jeg vil have v-udskæring både for og bag. Garnet er (naturligvis!) fra Garnudsalg på januarudsalg, noget dejligt tweedagtigt til pinde 4 med små bitte farvebomber i det sandfarvede garn. Jeg er yderst tilfreds med garnet.

Jeg strikker på en nederdel, men det går lidt langsommere, for dels er det pinde3, dels er det et mønster, der skal strikkes fra vrangsiden, og det gør det lidt vanskeligere at følge med, når jeg har valgt at strikke på rundpind. Og det har jeg, for det er en skøn måde at strikke nederdel på...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar