Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

mandag den 30. december 2013

30. december - Waving Rib Pattern

Det er næstsidste firkant; om lidt har jeg strikket 366 firkanter (jeg har jo også strikket 29. februar!)


 Dagens firkant (den næstsidste!) er ribmønster strikket over fire pinde. Det giver fin virkning, men bliver ikke så elastisk som almindelig rib.








Det har været et sjovt projekt, og jeg har lært nogle mønstre, jeg ellers ikke lige ville være kommet omkring. Jeg har også strikket nogle jeg absolut ikke gider strikke igen, men det er jo også en erfaring :-)
Skulle jeg gøre det anderledes, tror jeg jeg ville have strikket kant om hver enkelt firkant fra begyndelsen; men det ville naturligvis have gjort dem lidt større og derfor også lidt mere tidskrævende. I gennemsnit har det taget ½ time at strikke dagens firkant.

I 2014 skal jeg ikke have den samme slags dagsprojekt, for til tider har det været en smule stressende at 'skulle' strikke en firkant om dagen. (I enkelte perioder har jeg 'snydt' og strikket forud; fx strikkede jeg alle firkanterne til de dage vi var i London, så jeg bare kunne udgive indlægget på dagen).

Diamond Drops
Oct 19th
Jeg er også blevet meget inspireret af dagens firkant; jeg har fx strikket en kjole med et af tweedmønstrene; og jeg skal strikke en nederdel med mønsteret fra 19. oktober, som hedder Diamond Drops. Jeg håber det kan lade sig gøre at strikke det på rundpind!
Og jeg har planlægt et baby tæppe med 12 forskellige firkanter til mit kommende barnebarn.


Følg med på Knit-Along'en  hvor vi er nået til 6. juledag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar