Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

lørdag den 20. december 2014

Adventsmysteriet er løst!

I går blev 20. og sidste del af Bitta Mikkelborgs Adventsmysterie uploadet på FB-gruppesiden. Siden 5. november har vi strikket tre dele om ugen, og det har været både hyggeligt og sjovt at strikke i fællesskab med en masse andre kvinder (og mænd!) i Norden.
Jeg blev vældigt inspireret om end ind i mellem en smule stresset, for jeg ville være på omgangshøjde hele tiden :-)


Min absolutte favorit er blomstermønsteret (fjortende del), den må bruges i anden sammenhæng!
Jeg har en ide i hovedet til en tørklæde, som kunne blive til en CAL-KAL til næste jul, men jeg må i gang med planlægningen (gennemstrikningen) allrede i januar!







Heldigvis har jeg haft tid til at færdiggøre andre projekter samtidigt med adventstørklædet: jeg har strikket lanolinuldbukser til Louis; hans mor er hooked på uld, og det kan jeg jo godt forstå. Det er et vidunderligt materiale.
Grundopskriften er fra familiejournalen; ideen er to korte bukseben og derefter ekstramasker imellem benene. Jeg fik brug min kursusoplæring i magicloop strik, for det var ikke til at strikke rundt på almindelig vis de første fem cm af bukserne. Men resultatet er jeg vældigt tilfreds med, og jeg håber Louis kan passe dem.



Jeg mangler ca 10 cm på den sidste ærme på min kjole af kamel/merino, den skal der strikkes lidt på nu. Og så vil jeg strikke en hue til Louis. Købte en fin opskrift hos G-uld da de havde pop-op shop i København for et par uger siden.

Og så må jeg snart begynde på et  nyt sjal! Jeg vakler mellem Norogarnet, som jeg købte af Katrine, eller det plantefarvede lammeuld, jeg købte hos G-uld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar