Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

søndag den 2. november 2014

Lanolinuldblebukser til Louis

Louis' mor ønskede sig uldne blebukser, og sendte et link med billeder til inspiration.
Et af billederne var så godt, at jeg kunne tælle masker og pinde, og det kom der disse blebukser ud af:


Garnet er lanolinuld jeg har haft liggende i over 25 år! For min mormor strikkede et par uldbukser til Louis' mor, da  hun var baby. (desværre tror jeg ikke jeg g har gemt dem). Men resten af garnet har jeg brugt til foreløbigt et par bukser, som nu skal afprøves, inden de næste to par produceres.

Jeg har slået 80m op på p3 og strikket ca 20 cm 2r2vr. Derefter satte jeg de midterste 12 bag for og bag på hjælpepinde, og strikkede 16 p 2r2vr. Det lille mellemstykke syede jeg sammen med maskesting, inden jeg strikke de to bukseben. Jeg samlede 8-10 m op langs mellemstykket til ca 36 m på hvert ben og strikkede 9 omgange 2r2vr og lukkede meget løst af. (mit første forsøg havde for stramme bukseben, de kunne ganske enkelt ikke trækkes op over drenges lår!)
















Inspiration fandt jeg hos koogko.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar