Om mig

Mit billede
Jeg er en håndarbejdskvinde. Jeg har strikket, hæklet og syet hele mit liv. På denne blog noterer jeg hvad jeg strikker på, hvor langt jeg når, mine ideer til strik, noget om mine inspirationskilder og jeg deler gerne af min strikkeviden og -erfaring.

onsdag den 23. januar 2013

Onsdag 23. januar - Organ Pipes

Dagens firkant er ret/vrang strukturmønster strikket over 10 pinde. Det er nemt at strikke, logisk og man lærer hurtigt rækkefølgen af pindene og kan se hvortil man er nået. Men det var ikke et mønster jeg selv var kommet på ...
Mens jeg sad og strikkede prøven, slog det mig at det svarer til doodling på papir. Jeg har utallige gange siddet med en blok ternet papir og farvelagt tern i mønster på forskellig vis. Når jeg har strikket tilstrækkeligt mange forskellige eksempler, kan det være at jeg får det ind i fingrene og kan doodle på strikkepindene.




Min possumsweater er nu færdig og syet sammen og taget på. Den er dejlig varm og blød, men fnugger og fnulrer heldigvis ikke som angora.Jeg kunne godt have strikket ærmerne lidt længere - nu er de (pæne) 3/4 ærmer; det husker jeg når jeg skal strikke ærmer på alpaca sweateren idag.(ps. det er mega-utroligt svært at tage billede af sig selv, også selvom man forsøger sig med selvudløser på mobiltelefonen!)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar